גרפולוגיה האות ת'

גרפולוגיה האות ת'

גרפולוגיה האות ת'

מהי גרפולוגיה? כולנו יודעים לשנן שמדובר בשיטת ניתוח כתב ידו של אדם כדי לעמוד על אופיו ואישיותו. ואכן, גרפולוגיה יכולה לשמש כשלב סינון במקרים כמו קבלה לעבודה או אבחון רפואי-אישיותי. ההנחה שבבסיסה של השיטה הינה כי גם אם אדם ינסה לשנות את כתב ידו – אשר מעיד על אופיו – הוא לא יצליח לעשות זאת מבלי להסגיר את אותו שינוי. כלומר, אופיו בכל זאת יצוף ויעלה גם מכתב היד שאותו הוא ניסה לאמץ. ובכן, מעבר לכך, גם בתוך עולם הגרפולוגיה ישנן שיטות מספר. בחלקן ניתן אף דגש לכל אות ואות, ולאופן בו כל אות נכתבת. על פי השיטה המשולבת (המתודה האינטגרטיבית) בגרפולוגיה (או בקיצור: גרפואנליזה), אותיות מסוימות מסמלות תכונות מסוימות באופיו של האדם. לא זו אף זו: הצורה בה נכתבת האות מעידה על תכונות אישיות של האדם הנדון. במאמר קצר זה ננסה לעמוד על משמעויותיה בכל הנוגע לגרפולוגיה – האות ת'.

 

תגליות אישיות בעזרת גרפולוגיה האות ת'

האות ת' – האחרונה מבין אותיות הא' ב' העברי – בנויה משני חלקי כתיבה, אשר ניתן לומר שהם מעין הלחם בין האותיות ר' ונ'. כאשר באים לבדוק את משמעות הכתיבה, ניתן דעתנו למספר פרמטרים: מהירות הכתיבה, הלחץ בו כותבים את האות, איכות הקו, אופיו והתנועה שלו. כמובן שלאחר מכן יש להצליב את כתיבת האות עם אותיות וסימנים נוספים בכתב כולו- זאת על מנת לקבל אבחון מדויק ושלם. ככלל, האות ת' נחשבת לאות "חברותית", כלומר היא מייצגת את היחסים החברתיים שלנו, כמו גם את איכות התקשורת עם הסביבה שלנו. כמו כן, האות ת' מעידה על היחס שלנו אודות סיום ופרידה, ועל יכולתנו לתפקד כראוי בחברה. להלן נבחן באופן מעשי את אופני הכתיבה של האות ת' תוך ניתוח משמעויותיהם והתכונות אותם אופנים אלה מייצגים.

 

 

גרפולוגיה האות ת'

 

האות ת' – פנים רבות לה

כאשר האות ת' פתוחה, הדבר בא לסמל פתיחות – עד כדי גילוי סודות וקושי לשמור עליהם. כך גם כאשר הפתח באות כה רחב עד כדי כך שהאותיות ר' ונ' כלל אינן מולחמות: זוהי עדות לאדם אשר מרבה לדבר ולהסגיר סודות. לעומת זאת, ת' שמסתיימת באופן קערי וגדול – מעידה על תשוקה לקבל הרבה, "לבלוע" את העולם. אך כאשר אין כלל קער ובמקומו מופיעה זווית – אפשר ללמוד מכך על רגשי קיפוח ונחיתות, מירמור או נוקשות ואף תוקפנות. כאשר הקער של האות ת' הוא רחב (להבדיל מגדול כפי שכבר דנו), הדבר מעיד על אנושיות ואדיבות, האדם הנדון מוכן להשקיע. אם שני חלקי האות ת' מצטלבים, אפשר ללמוד מכך על הכותב שהוא מסוגר שמרבה להסתיר. במידה והאות ת' כתובה באופן המזכיר את האות ח', ניתן ללמוד על נתק חברתי וקשיים ביצירת קשר.

 

לסיכום

בגרפולוגיה האות ת' מלמדת רבות על אדם. תרצו ללמוד עוד? שמי אלישבע סגל ואני עוסקת בגרפולוגית משפטית ומעבירה קורסים ואבחונים מקצועיים.

למאמרים נוספים

גרפולוגיה לאירועים

25 ביולי 2024

גרפולוגיה לאירועים – איך להפוך את האירוע לבלתי נשכח

קורס גרפולוגיה אונליין

12 ביולי 2024

קורס גרפולוגיה אונליין

10 ביולי 2024

הגשר- קלפים טיפוליים

מחכה לשמוע ממך😃