הגשר- קלפים טיפוליים

הגשר- קלפים טיפוליים

גשר=לגשר=לתקשר

ציור הגשר הוא אחד האבחונים הפחות מוכרים, בעולם הגרפולוגיה. כיוון שבד"כ הציורים שבהם משתמשים כציורים השלכתיים הם ציור העץ, גלים וכוכבים וווארטג. ואף בציורי ילדים פחות נהוג לבקש אותו בציורים מכוונים, כמו ציור בית, עץ, דמות, משפחה וכו'.  

אך בעולם הטיפול יש לו מקום של כבוד ומסתכלים עליו כסימבול לתהליך של התמודדות וביצוע הליך של שינוי, וכן יכולת יצירת תקשורת.

ויקטור פרנקל נולד בוינה להורים יהודים, חי בין השנים 1905-1997. בזמן השואה שהה במהלך 3 שנים באושוויץ ובמחנות ריכוז נוספים שם ניספו הוריו, אחיו ואשתו. 

ומתוך המאבק המר על קיומו הפיסי, מראות הזוועה והפחד הבין פרנקל שיש לאדם חירות לבחור את עמדתו ולמצוא משמעות על מה שעובר עליו. האדם האחראי הבלעדי למה שהוא, ולאיך הוא יתנהל ויהיו הנסיבות חמורות ככל שיהיו.  ללא מטרה ותכלית בחיים.

לאחר המלחמה פיתח פרנקל את תורת הלוגותרפיה, תורה זו חותרת בראש ובראשונה להקנות לאדם את תודעת האחריות להתעלות מעל העצמי ולמצוא משמעות לחיים.

על יסוד תפיסה זו המלמדת כי אדם בבסיסו מחפשת משמעות לחייו, התפתח אבחון ציור הגשר העובד על עקרון ההשלכה, הוא מקיף את מנגנון ההגנה של האדם ונותן אפשרות להשליך תחושות קונפליקטים וחרדות אל הציור בקלות יותר.

דרך ציור הגשר אנו יכולים ללמוד על מיקום האדם כהיום, על המיקום ממנו הגיע ולאן פונה מטרתו.

דרך ציור הגשר מטפלים כהיום בילדים ואף במבוגרים במצבים קשים, ובכך ניתן להבין את הרגשתם בדרך עוקפת מנגנון הגנה, ולראות כמה מוטיבציה יש להם בכדי להילחם בקושי בו הם עומדים, ועל הכוחות לתהליכים מקדמים.

בעקבות אבחון ציור הגשר נוצרו הקלפים הטיפוליים בנושא הגשר, קלפים שבהם ניתן לאדם לבחור את הסגנון המתאים לו, לספר את הסיפור שלו, ואף לעזור לו ללמוד לחצות את גשר חייו בבטחה ולהגיע למקום בטוח ויציב בעבורו.

יש כאלו שיעדיפו לבחור את הקלף ומתוכו לספר את הסיפור, יש כאלו שייקחו קלף ועפ"י הקלף שיצא יספרו את הסיפור, ובכך המטפל יוכל לעזור לאדם למצוא את מקומו הנכון.

הקלפים בגודל 6A  נוחים לאחיזה, ברורים ונוחים להסתכלות ובחירה, בצבע מלא ונעים לעין.

החבילה כוללת 38 קלפים עם גשרים בגוון סגנונות, הנותן לכל אחד להתחבר לסגנון המדבר אליו, קלפים עם גשרים מצולמים/ גשרים מצויירים/ גשרים ב IA.

הוראות  ברורות להפעלה, ואף קלף עם דמויות שונות אותן ניתן לגזור ולהציב במקום המתאים להרגשתו של האדם, ולסיפור אותו רוצה לספר, בצורה שהקלפים הופכים לחוויה גדולה ולמשחק מרתק.

ניתן להשתמש בקלפים אלו לאדם יחיד כמטפל מול מטופל, ואף להפעיל קבוצה גדולה יותר ותוך כדי פעילות חווייתית, קל לנתב את הנוכחים לצעוד בדרך יעילה יותר.

שדרוג נוסף לפעילות עם הקלפים, כי בצידו השני של כל קלף ישנו ציטוט הקשור לדרכים ולבחירות שונות של האדם בחייו. ניתן לתת לאדם לבחור את הציטוט המדבר עליו ביותר, או לחילופין לבחור לו ציטוט ולשוחח על משמעותו, כמו כן ניתן לתת במיוחד לילדים לשחק עם הדמויות ולהמחיש את הציטוט, ובכך לתת להם עומק נוסף בהבנתו.

ובנימה אישית

כידוע אני עוסקת בהוראת הגרפולוגיה בצורות שונות, מאבחנת סוגי אבחון שונים ואף עוסקת רבות בגרפולוגיה משפטית.

את ציור הגשר אני מחבבת במיוחד, בגלל המשמעות הנסתרת והפחות שגרתית שלו, לעומת שאר הציורים המוכרים. ומתוך אבחון הציור גיליתי את התועלת הרבה שניתן להפיק מקלפים על ציור הגשר.

השקעתי רבות בקלפים, על מנת להגיש לכם את הקלפים בצורה יעילה ומועילה כמה שיותר.

בתקווה כי תפיקו את מלוא התועלת וההנאה מהקלפים והתוצאות.

דוגמאות מהקלפים

למאמרים נוספים

ערב גיבוש לנשים

26 באוגוסט 2024

ערב גיבוש לנשים – חוויה גרפולוגית מרתקת

גרפולוגיה בבית משפט

20 באוגוסט 2024

גרפולוגיה בבית משפט – פענוח כתבי יד ומסמכים משפטיים

גרפולוגיה לאירועים

25 ביולי 2024

גרפולוגיה לאירועים – איך להפוך את האירוע לבלתי נשכח

מחכה לשמוע ממך😃